מיני מתיחת צוואר

נדמה שאחד מהמאפיינים שתורמים ביותר למראה מבוגר ועייף, הוא עור עודף ורפוי באזור הצוואר. הצוואר הוא אזור חשוף ופרונטלי שלרוב חשוף והוא משלים למראה הפנים. השפעות מראהו ניכרות במידות שונות אצל אנשים שונים ובאזורים שונים בגוף. רפיון בעור הצוואר וקמטים שמצטברים צד עודפי שומן, מקנים מראה לא אסתטי אשר גורר לעיתים 'סנטר כפול' וצוואר נפול. הפתרון עבור לא מעט גברים ונשים, יכול בהחלט להיות ניתוח מתיחת צוואר. אז למי הניתוח יוכל להתאים? מהן התוצאות הצפויות לאחריו? ומה ההבדל בינו לבין מיני מתיחת צוואר? התשובות במאמר זה.

מהו ניתוח מתיחת צוואר?

עם השנים שחולפות , השפעות שונות מופיעות על גופינו באזורים שונים וברמות שונות. אחד מאותם אזורים שסובל מתחלואי הזמן והגיל  הוא אזור הצוואר. תופעה של נפילת הצוואר תהיה מאופיינת לרוב במראה של סנטר כפול, צניחה של הרקמות, עודפי עור ושומן וכן רפיון ודלדול בעור שבאזור הצוואר.

ניתוח מתיחת צוואר, הוא ניתוח שייעודו לתקן את אותה נפילה של הצוואר ושל העור הרפוי באזורו. מהלך ניתוח תקין, יוביל לרוב לתוצאות נפלאות ומשמעותיות שכוללות מתיחה של העור, שאיבת שומן במידת הצורך, הסרת עור עודף והידוק האזור לפני תפירתו. המראה שעתיד להתקבל הינו צעיר, אסתטי ומחמיא הרבה יותר.

מהם הגורמים המרכזיים שיובילו לצורך בניתוח?

עור מדולדל ורפוי באזור הצוואר וכן צניחה שלו, הם גורמים שיכולים להוביל אנשים רבים לניתוח מתיחת צוואר. הסיבות לצניחת העור באזור קשורות בעיקר לגיל, לתהליך ההזדקנות וכוללות בין היתר:

  • גנטיקה
  • אובדן הגמישות של העור בצוואר
  • הפחתה בייצור הטבעי של קולגן ואלסטין בגוף
  • חשיפת ממושכת לשמש
  • הרגלים מזיקים כגון עישון, תזונה לקויה וצריכת אלכוהול מופרזת

מהו ניתוח מיני מתיחת צוואר ולמי הוא יתאים?

לצד הניתוח למתיחת צוואר מלאה, קיימות אפשרויות ניתוחיות נוספות כגון ניתוח מיני מתיחת צוואר שמוכר גם בשמות 'מיני ליפט' או מתיחת צוואר חלקית. ניתוח זה יהיה שונה מהניתוח המלא במספר מישורים שונים.

ראשית, מיני מתיחה תתאים בעיקר למי שסובל מרפיון חלקי שעוצמתו נמוכה יחסית ומצניחת עור קלה שממוקדת בחלק מהצוואר בלבד. לרוב, לניתוח זה פונות נשים צעירות באזור גיל 40, לעומת הניתוח למתיחה מלאה אליו פונות נשים מעט מבוגרות יותר בטווח הגילים שבין 50 ל-60 ולעיתים אף יותר.

תהליך הניתוח

הניתוח מתבצע לרוב תחת הרדמה מקומית, אך עלול לעיתים בהתאם למורכבות הטיפול ולהעדפות המטופלים, להתבצע תחת הרדמה מלאה. הניתוח נקרא 'מיני', בין השאר בגלל שהחתך שנעשה בו הוא קטן יותר, זמן ההתאוששות קצר יותר והפעולה הניתוחית הינה מצומצמת יותר.

יתרונות נוספים המצויים בניתוח המיני, נמצאים בכך שהצלקות שנשארות מהחתכים אינן בולטות בזכות הגודל והמיקום שלהן, הפולשנות בהליך הכירורגי היא מינימלית והתוצאות, יצעירו את מראה הצוואר שלכם במספר שנים לפחות.

מיני מתיחה – שינוי גדול

אל תטעו, ניתוח מיני מתיחת צוואר הינו ניתוח עם תוצאות שלרוב מספקות את כל הנשים והגברים שעוברים ועוברות אותו. יחד עם זאת, מידת ההצלחה של הניתוח תהיינה תלויה ב-2 גורמים מרכזיים – ההתאמה של המטופל לניתוח שתיקבע על ידי מנתח מומחה וכן המקצועיות והמיומנות של המנתח עצמו.

לכן כאשר אתם נמצאים לפני בחירת מנתח פלסטי למיני מתיחת צוואר, מתיחת צוואר מלאה או ניתוח המשלב גם מתיחת פנים, בחירה במנתח מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית היא משמעותית וחשובה. בפגישת ייעוץ בקליניקה של ד"ר אריק זרצקי, תוכלו להתרשם מהמקצועיות, מהניסיון העשיר, מהתשובות שתקבלו לשאלותיכם ולא פחות, מתחושת הבטן שתגרום לכם להבין שזהו המקום הנכון.