השיקום המופלא של החייל שאיבד את שני רגליו במלחמה בעזה

אמיתי ארגמן היה בטיול הגדול שאחרי הצבא בדרום-אמריקה וחזר לארץ ב-6 לאוקטובר. יום אחרי זה הוא כבר מצא את עצמו על מדים כאשר התייצב כמו רבים אחרים למילואים, הוא היה מהראשונים להיכנס לעזה ואחרי כחודש של לחימה אמיצה, הוא נפצע והובהל לבית החולים איכילוב במצב אנוש. זהו סיפור השיקום המופלא של החייל, גיבור אחד גדול, הרבה אנשים טובים, רופאים מעולים ומספר דברים ללמוד מהם.

 ההחלטה הקשה שהצילה חיים

כשאמיתי ארגמן הגיע לבית החולים איכילוב במהלך חודש נובמבר, כחודש לאחר פרוץ המלחמה וכשעתיים מרגע הפציעה שלו, הוא היה במצב אנוש והרופאים היו חייבים לקבל החלטות קריטיות. אמיתי נפצע באסון מטען הפיר בבית חאנון והיה הפצוע הקשה ביותר מהאירוע. הרופאים, קיבלו את ההחלטה הקשה לקטוע את שני רגליו. החלטה, שהתבררה כזו שתציל את החיים של אמיתי.

החיים של אמיתי אמנם ניצלו בזכות אותה החלטה דרמטית שקיבלו הרופאים, אך מה שהם כבר ידעו ולמטופלים במצב של אמיתי לוקח מעט יותר זמן להבין, הוא שהמסע האמיתי והארוך של תהליך ההחלמה, רק מתחיל. תקופת השיקום שלאחר טראומות בסדר גודל הזה, מצריך כוח רב והתמודדות גם במובן הפיזי וגם במובן הנפשי.

פציעות קשות דורשות הליך שיקומי ארוך: השיקום המופלא של החייל

אין ספק שאחת הפציעות הכי קשות ומשנות חיים, הן פציעות שבעקבותיהן יש צורך לקטוע גפיים. כשאנו שומעים על חיילים שנפצעו קשה או אנוש, אנחנו רק מתפללים לשלומם ולהחלמה מהירה עבורם, אך אותם חיילים שנפצעו יצטרכו להתמודד עם ההשלכות של הפציעות שלהם לשארית חייהם.

החלטות כמו קטיעת גפיים, מתקבלות בדרך כלל בשלבים ההתחלתיים ביותר כאמצעי ברור להצלת חיים. כמובן שאף רופא לא רוצה להגיע למצב הזה, אך לפעמים ומסיבות שונות כמו דימום שאי אפשר לעצור, פגיעה באספקת הדם לגף, או שהשרירים באזור עברו נמק מסכן חיים – לא נשארת ברירה לרופאים ועל מנת להציל את חייו של אותו מטופל, הם חייבים לנקוט בפתרון של קטיעת גפיים.

היום שאחרי – כירורגיה פלסטית שחזורית

כירורגיה פלסטית משחזרת, היא תחום אשר יכול לתרום רבות לאותם חיילים אשר עברו פציעות קשות, התמודדו עם החלמה קשה לא פחות וכעת רוצים לשוב ולתפקד בחייהם. הכירורגיה הפלסטית השחזורית, עוסקת בכמה מהניתוחים המיקרו-כירורגים המורכבים ביותר שיש ובשחזורים באזורים שונים בגוף כמו בפנים, בראש, בצוואר, ניתוחים לרה-אנימציה של הפנים לאחר פגיעה עצבית, ניתוחים לטיפול בלימפאדמה וכמובן שחזורי גפיים לאחר טראומות ואורתופדיה אונקולוגית.

כך לאחר קטיעת הגפיים כמו במקרה של אמיתי, השלב הבא לאחר ההחלמה ואף כחלק ממנה, יהיה ההתרגלות לפרוטזות ולהתאמות הכירורגיות והפלסטיות שנעשו עבורו. ד"ר אריק זרצקי, מנהל יחידת מיקרוכירורגיה בבית החולים איכילוב, לקח חלק פעיל ומשמעותי בתהליך הכירורגי-פלסטי שחזורי של אמיתי לאחר פציעתו. אמיתי שהגיע לבית החולים איכילוב, זכה לטיפול המסור של צוות בית החולים, וחזר לחייך לאחר ההתמודדות הקשה.

ד"ר אריק זרצקי – פלסטיקאי מומחה

ד"ר זרצקי הינו בעל רשת מרפאות פרטיות לניתוחים וטיפולים אסתטיים. אך מלבד זאת, פועלו בבית החולים איכילוב, שם הוא מתפקד כמנהל יחידת המיקרוכירורגיה, מפגישה אותו עם המציאות הישראלית ועם כמה מהניתוחים המיקרוכירורגים והפלסטיים-משחזרים, המסובכים והמורכבים ביותר.

ד"ר זרצקי מוביל את הצוות המשחזר שהינו מהמובילים בארץ ובעל שם עולמי. עם מאות ניתוחים מיקרוכירורגים מאחוריו, שחזורי גפיים ועוד, ד"ר זרצקי ימשיך את פועלו החשוב, גם מחוץ למרפאה בבית החולים.