fat_cropped

בטן של אישה שעברה הקפאת שומן

שומן מיותר באזור כזה או אחר בגוף עלול לייצר תסכול של ממש, ובפרט כשהוא נשאר גם כשמקפידים על דיאטה ואפילו על פעילות גופנית מתאימה. בנוסף תיתכן פגיעה בדימוי העצמי, ולכן לא מעט אנשים מחפשים דרכים אפקטיביות להעלמת אותו שומן. הקפאת שומן מעוררת עניין רב, וכדי להבין אם האופציה הזו רלוונטית עבורכם כדאי להכיר גם את היתרונות שלה וגם את החסרונות. 

הקפאת שומן – יתרונות

הקפאת שומן – שיטת טיפול שנקראת גם המסת שומן בקור – מבוססת על העובדה שתאי השומן רגישים מאוד לטמפרטורות נמוכות. כשהם נחשפים לקור הם נמסים, בעוד שתאים אחרים בגוף – תאי שריר, תאי עור, בלוטות, תאי דם וכו' – לא ניזוקים. את תאי השומן שהומסו מערכת הלימפה מסלקת מהגוף, והתוצאה היא הצרת היקפים אפקטיבית. היתרונות המרכזיים של שיטה זו הם:

הליך לא פולשני

בניגוד לשאיבת שומן שהיא הליך כירורגי, כלומר ניתוח לכל דבר, הקפאת השומן היא פעולה לא פולשנית. לא מתבצעים חתכים בגוף, אין צלקות, אין צורך בהרדמה ולכן גם אין סיכונים שנובעים מהרדמה – עבור מי שחושש או חוששת מפני ניתוח זהו כמובן יתרון דרמטי (ומאחר שרוב בני האדם לא ששים להיכנס לחדר ניתוח, כמעט תמיד זהו יתרון משמעותי ביחס לשאיבת שומן בניתוח – אם כי לא ביחס להמסת שומן בלייזר).

חזרה מידית לשגרה

טיפול הקפאת שומן נמשך כשעה. מיד לאחריו תוכלו לחזור לשגרת החיים הרגילה, ללא שום מגבלות. אמנם ייתכנו תופעות לוואי קלות – גירוי בעור, תחושת אי נוחות או נפיחות מסוימת – אבל הן לא משבשות את סדר היום, ובוודאי שאין צורך בתקופת החלמה.

ללא כאב

הקפאת שומן לא כרוכה בכאב, לא במהלך הטיפול ולא לאחריו. הסיבה לכך היא שהקור פוגע כאמור באופן ממוקד אך ורק בתאי שומן, ואילו תאי העור ובעצם כל הרקמות בגוף לא נפגעות.

הקפאת שומן – חסרונות

לצד כל היתרונות כבדי המשקל הנ"ל, חשוב להדגיש כי להקפאת השומן יש גם חסרונות מסוימים. ראשית, השינוי לא נראה לעין באופן מידי אלא רק כעבור מספר שבועות או אפילו חודשים. תאי השומן שהקור המיס עדין נשארים בגוף אחרי הטיפול (שלא כמו אחרי ניתוח שאיבת שומן) – ורק אחרי שמערכת הלימפה מסיימת לסלק אותם מושג השינוי הרצוי, כך שזהו תהליך שמצריך סבלנות.

עוד כדאי לדעת כי טיפול זה לא מתאים לכולם. בעיות בזרימת הדם או בקרישת הדם עלולות להוות בעיה, ולכן חשוב להגיע אך ורק לכירורג פלסטי מנוסה ובעל יושרה, שימליץ על טיפול זה רק כשהוא לא גורם לסיכון. נשים הרות יתבקשו להתאזר בסבלנות ולעבור את הקפאת השומן רק לאחר הלידה (בחלק מהמקרים רק לאחר השלמת תקופת ההנקה). כמו כן באופן טבעי הקפאת שומן לא מתאימה לאנשים אלרגיים לקור או רגישים לטמפרטורות נמוכות.

איך להיפטר מהשומן בדרך הנכונה ביותר עבורכם?

בנוסף להקפאתו, ניתן להיפטר משומן מיותר גם באמצעות ניתוח שבו הוא נשאב החוצה מהגוף וגם באמצעות לייזר (כשבמקרה זה אנרגיית החום היא זו שממיסה את השומן המיותר). כדי לבחור נכון את הטיפול האופטימלי בהתאם למאפיינים הספציפיים שלכם, מומלץ להגיע לכירורגי פלסטי בעל ניסיון רב, שאמון על יישום כל השיטות הנ"ל – כך שהוא ידע להנחות אתכם אל הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לחטב את הגוף.

אולי יעניין אותך גם: